donderdag 3 april 2008

Donderdag

Aan het begin van de dag hebben we voor het grootste gedeelte gewerkt aan het onderzoek.
Rond de middag zijn we bezig geweest met het klaarzetten van het DTX project. Een klasje van 5 leerlingen uit 2 havo hebben we begeleid met het DTX logo project.
We hebben ze eerst gevraagd wat ze allemaal al wisten van sensoren en actuatoren. Hier wisten ze al redelijk wat over, omdat ze een rondleiding door het edu-lab die dag ook gehad hebben.
Als eerste hebben we ze met de lopende band laten ‘spelen’. We hadden al de logo’s geprogrammeerd op een vaste ronde. Dit vonden ze wel mooi om te doen, ze zagen direct dat de blokjes reageerden op de sensoren en dat de lopende banden begonnen te werken. Daarna hebben we ze met de logo soft kennis laten maken. We hebben ze zelf simpele programmatjes laten schrijven. Doordat ze zelf allemaal dingen uitzochten vonden ze het erg interessant!
Ze waren heel enthousiast erover, ze vroegen zelfs of ze terug mochten komen om meer te programmeren. Dit was erg grappig om te zien.
Aan het einde van de dag hebben we ze ook enquêtes uitgedeeld hier kwamen zeer positieve antwoorden uit.
Kort samenvatting enquêtes:
- Gemiddelde cijfer was een 9 voor deze dag dus dat was erg positief
- Of deze dag iets aan de beroeps keuze heeft verandert zeiden 4 van de 5 dat ze nu
misschien wel voor techniek zouden kiezen!
- Het merendeel vond het interessant en wilden meer van techniek te weten komen, ook
wilden ze nog een keer terugkomen.
- Alle 5 zeiden, dat het beeld dat ze hadden, over techniek is veranderd, ze zouden nu eerder
voor techniek kiezen.

Na deze kennismaking voor de leerlingen met techniek in het bedrijfsleven, hebben we echt gezien dat de leerlingen erg gemotiveerd ervoor waren geraakt . Dit was erg boeiend om te zien.

Geen opmerkingen: