Deze dag zijn we begonnen met een voortgangsbespreking. We hebben het hier vooral gehad over de Leren in Bedrijf week die steeds dichter bij komt. Het is de bedoeling dat we snel eens gaan kijken bij de bedrijven Van de Lande en Brakel Atmos. Dit willen we gaan doen omdat hun voor het eerst zo'n zelfde week organiseren. Het is daarom belangrijk voor hun om veel informatie te vergaren bij actemium om te zien hoe het hier voorgaande jaren is verlopen. Wij zijn hier de schakel in dus als hoe sneller we inzicht krijgen bij deze 2 bedrijven hoe beter.
Verder moet het PVA van deze week nog even bij gewerkt worden en er moet een strokenplanning worden gemaakt voor het gehele project. Tim en Ik (ben) zijn de aangewezen personen om dit uit te gaan voeren.
Daarnaast hebben Tim en Ben de inleiding van de digitale techniek afgemaakt. Deze is van belang bij het DTX-logo project. Want volgende week hebben we een afspraak met Goof van de Biggelaar. Hij is leraar van het Elde College en we moeten materiaal hebben om met hem te bespreken. Het is de bedoeling dat de leerlingen dit dictaat kunnen gebruiken om beginselen van de digitale techniek eens door te nemen.
Daniel en Diederik hebben vandaag de wiki weer vol gepompt met nieuwe info zie hiervoor wiki.edu-lab.nl. Zij hebben volgende week een afspraak staan met dhr. Goosen van het fioretti college. Het is dan de bedoeling dat ze met lectora gaan stoeien zodat beide partijen wat meer te weten komen over dit programma waar je weblessen mee kunt maken. Het is hun dan ook gelukt om lectora vandaag operationeel te maken.
donderdag 13 december 2007
woensdag 12 december 2007
Knowledge group bijeenkomst 2
Vandaag hadden we weer een knowledge bijeenkomst,
deze was best interessant. Het voordeel van deze knowledge bijeenkomst was, dat we al ingedeeld waren in kleinere groepen. Zo kon je makkelijker met elkaar praten en ideeën uitwisselen.
Bij deze knowledge bijeenkomst ging het vooral over de instapopdracht van thema F.
Het ging over ons onderzoek en de problemen die we tegenkwamen, de lijst die we besproken hebben zag er als volgt uit:
Probleemstelling:
Ik onderzoek..... (onderwerp)
- Hoe leerlingen enthousiast te krijgen voor techniek, zodat ze evt. later bij dit bedrijf gaan
werken.
Omdat ik wil weten of veranderen.... (vraagstelling)
- De motivatie en inzicht waarom techniek toch leuk kan zijn, dit willen we bij leerlingen
veranderen.
Teneinde (doelstelling)
- Het keuzegedrag voor vakken beïnvloeden (dus kiezen voor techniek).
Zodat....
- Meer leerlingen kiezen voor techniek.
Door in onze kennisgroep dingen uit te wisselen, kan je elkaar helpen waar je allemaal op moet letten. In onze groep waren er best veel overeenkomsten tussen twee onderzoeken. Door vragen te stellen en info uit te wisselen, weet je beter waar allemaal op te letten. Ook kunnen ideeën van andere mensen je goed verder op weg helpen.
deze was best interessant. Het voordeel van deze knowledge bijeenkomst was, dat we al ingedeeld waren in kleinere groepen. Zo kon je makkelijker met elkaar praten en ideeën uitwisselen.
Bij deze knowledge bijeenkomst ging het vooral over de instapopdracht van thema F.
Het ging over ons onderzoek en de problemen die we tegenkwamen, de lijst die we besproken hebben zag er als volgt uit:
Probleemstelling:
Ik onderzoek..... (onderwerp)
- Hoe leerlingen enthousiast te krijgen voor techniek, zodat ze evt. later bij dit bedrijf gaan
werken.
Omdat ik wil weten of veranderen.... (vraagstelling)
- De motivatie en inzicht waarom techniek toch leuk kan zijn, dit willen we bij leerlingen
veranderen.
Teneinde (doelstelling)
- Het keuzegedrag voor vakken beïnvloeden (dus kiezen voor techniek).
Zodat....
- Meer leerlingen kiezen voor techniek.
Door in onze kennisgroep dingen uit te wisselen, kan je elkaar helpen waar je allemaal op moet letten. In onze groep waren er best veel overeenkomsten tussen twee onderzoeken. Door vragen te stellen en info uit te wisselen, weet je beter waar allemaal op te letten. Ook kunnen ideeën van andere mensen je goed verder op weg helpen.
Abonneren op:
Posts (Atom)