Dit was in het algemeen de dag dat leerlingen aan hun opdrachten over voedselveiligheid kunnen werken.
Campina DMV
Het was de bedoeling dat ze de woensdag de hele dag de tijd zouden hebben voor het maken van opdracht 2. In deze opdracht stond beschreven dat ze een CCP binnen de fabriek toe moesten voegen. De 3 groepen Techniek, Economie en zorg en welzijn moesten ieder hier hun gedeelte bij uitwerken. Techniek moest de technische aspecten van de instalatie bedenken, benoemen en uitwerken. Economie moest berekenen wat de kosten zouden zijn van de installatie en wat het zou kosten als deze installatie er niet zou zijn en er zou wat fout gaan. Zorg en Welzijn moesten kijken wat de eventuele gevolgen kunnen zijn voor de verschillende gebruikers. We hebben ze achter de computers gezet en ze gingen driftig van start. Het liep voor de pauze heeel moeizaam met de communicatie en ze wisten daarom niet echt wat ze moesten doen. Maar op een gegeven moment hebben de voorzitters van de groep besloten om bij elkaar te gaan zitten en zo ging het balletje rollen.
Ze hebben dingen met elkaar af gesproken en gingen gericht aan het werk. Op een gegeven moment zakte het weer wat in en hebben we besloten ze naar huis te sturen omdat ze de hele tijd achter de computer hebben gezeten.
Mars
Vandaag was het voor het grootste gedeelte de leerlingen begeleiden met het maken van hun presentatie. We hadden de groep in 3 groepjes verdeeld.
'S-ochtends gingen ze aan het werk met het maken van een paar kleine opdrachtjes. Ook moesten ze vragen opstellen voor een interviewronde met medewerkers van de Mars. Deze interviews kunnen ze gebruiken voor de presentatie over de HCCP punten. Hierbij moesten ze ook meteen een richting kiezen welke CCP (critical control point) punten ze verder willen uitdiepen.
De interview rondes verliepen ook heel goed, waren veel vragen en meestal duurde het iets langer dan gepland.
Ook mochten ze nog een keer terug in de fabriek om een paar fototjes en extra info te verzamelen over hun eigen gekozen CCP punt. Verder hebben ze kunnen werken aan hen presentatie.
Ik heb ze best vrij gelaten met het kiezen van punten en het maken van de presentatie, hiervoor heb ik gekozen omdat ze dan echt onderwerpen kunnen kiezen welke ze aanspreken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten